Μαθήματα φιλοζωίας από την ομάδα «Ζω.Ε.Σ.»

Σε όλη την Ελλάδα φιλοδοξεί να ταξιδέψει το νέο εκπαιδευτικό διαδραστικό πρόγραμμα «Ζωο….φιλώντας μαθήματα άδολης αγάπης» μια ομάδα φιλόζωων με διαφορετικές επαγγελματικές ιδιότητες με την ονομασία «Ζωοφιλικές Ενημερώσεις Σχολείων» (Ζω.Ε.Σ.) με στόχο να ενημερώσει σχολεία, οργανισμούς και ιδρύματα για την ευεργετική επίδραση που έχουν τα ζώα στους ανθρώπους.

Η ιδέα της δημιουργίας της ομάδας ZΩ.Ε.Σ. ανήκει στη δασκάλα κα Κατερίνα Παπαποστόλου, η οποία μαζί με εκπαιδευτικούς, συμπεριφοριστές- εκπαιδευτές σκύλων, θεατρολόγους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, διατροφολόγους και εικαστικούς, θα ζητήσουν να πάρουν τη σχετική έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας ώστε να προωθήσουν τη φιλοζωικής και περιβαλλοντική κουλτούρα στα παιδιά των σχολείων όλων των βαθμίδων αλλά και κατ’ επέκταση στους γονείς τους.

 

 

Η εκπαιδευτικός και υπεύθυνη της Ομάδας «Ζω.Ε.Σ» κα Κατερίνα Παπαποστόλου αναφέρει σχετικά: «Η ομάδα ZΩ.Ε.Σ. αποτελείται από ανθρώπους πολλών ειδικοτήτων (εκπαιδευτικούς, συμπεριφοριστές- εκπαιδευτές σκύλων, θεατρολόγους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτες, διατροφολόγους, εικαστικούς). Άνθρωποι που εντελώς εθελοντικά αποφάσισαν να προσφέρουν τις γνώσεις τους πάνω στην ευεργετική σχέση των ανθρώπων με τα ζώα και με μεγάλη διάθεση να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και σε όλες τις ευπαθείς ομάδες.

Το πρόγραμμα μας ονομάζεται «Ζωο…φιλώντας μαθήματα άδολης αγάπης». Πρόκειται για μια διαδραστική και πολυπολιτισμική παρουσίαση μαθημάτων ζωοφιλίας για όλες τις σχολικές βαθμίδες και σε λίγο καιρό δημόσια θα το παρουσιάσουμε, οργανώνοντας παράλληλα ένα σεμινάριο πάνω στην από αρχαιοτάτων χρόνων σχέση του ανθρώπου με τα ζώα.

 

 

Στόχος μας είναι το πρόγραμμα ζωοφιλικών ενημερώσεων να «ταξιδεύει» σε όλη την Ελλάδα και σε όσα σχολεία, ιδρύματα και οργανισμούς μας καλούν, αλλά και σύντομα θα σταλεί στο Υπουργείο Παιδείας για να ζητήσουμε την έγκρισή του. Ως ομάδα σε κάθε μας ενημέρωση, θα συνεργαζόμαστε με όσες ζωοφιλικές οργανώσεις και όσους αποκλειστικά θετικούς εκπαιδευτές- συμπεριφοριστές σκύλων το επιθυμούν, για να γίνουμε όλοι μαζί μια «γερή αλυσίδα» σε έναν αγώνα που ως στόχο έχει τη διαμόρφωση ισορροπημένων από μικρή ηλικία κηδεμόνων σκύλων και κατά συνέπεια και ισορροπημένων και ευτυχισμένων σκύλων αργότερα

Με γνώμονα το τεράστιο κενό που υπάρχει στην ελληνική παιδεία, όσον αφορά την προώθηση της φιλοζωικής και περιβαλλοντικής κουλτούρας στα παιδιά στα σχολεία αλλά και κατ’ επέκταση στους γονείς στο σπίτι, αποφασίσαμε να προτείνουμε λύσεις για τη δημιουργία μιας βάσης για την ανάπτυξη του ζωοφιλικού αισθήματος όλων όσων εμπλέκονται σ’ αυτή τη σχέση. Ο σεβασμός στη φύση και σε όλα τα έμψυχα όντα άλλωστε, είναι κάτι που μεταφέρεται τόσο από τους γονείς, όσο και από τους δασκάλους, αλλά και από το φιλικό περιβάλλον.

Αν λάβουμε δε υπόψιν την ανεπαρκή ως μηδενική φιλοζωική κουλτούρα των περισσοτέρων Ελλήνων, το σχολείο θεωρούμε ότι αναμφισβήτητα μπορεί να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στο κτίσιμο μιας ζωόφιλης συνείδησης και κουλτούρας σε όλους τους μελλοντικούς πολίτες. Και όλα αυτά στα σχολεία μιας χώρας που δυστυχώς πολλές φορές έρχεται στο προσκήνιο με ανατριχιαστικά γεγονότα βάρβαρης κακοποίησης του ζωικού βασιλείου από δράστες που συχνά είναι μαθητές Δημοτικών σχολείων. Ενώ, παράλληλα, κατέχει χρόνια τώρα την πρώτη θέση όσον αφορά τις κάκιστες συνθήκες διαβίωσης πολλών ιδιόκτητων ζώων.

 

 

Όλα αυτά λοιπόν, επιβάλλουν να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης, αφού τα μέτρα της καταστολής στην Ελλάδα είναι παντελώς ανεπαρκή και αναποτελεσματικά. Σύμφωνα μάλιστα με το άρθρο 18 του Ν.4039/2012 το μάθημα της φιλοζωίας προβλέπεται να εισαχθεί στα σχολεία, όμως δεν έχει γίνει τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση και δεν υπάρχει και κανένα φιλοζωικό πρόγραμμα που αυτή τη στιγμή να «τρέχει» στα σχολεία.
Όλα αυτά τα κενά στην ελληνική παιδεία, στοχεύουμε να καλύψουμε μέσα από ένα πρόγραμμα διαδραστικών ενημερώσεων σε όλα τα σχολεία μέσα από άρτια επιστημονική γνώση αλλά και ειδικά διαμορφωμένο για τις εξής σχολικές βαθμίδες: Νηπιαγωγείο, Α’- Β’ τάξη, Γ’- Δ’ τάξη, Ε’- ΣΤ΄τάξη, Γυμνάσιο, Λύκειο.

Το πρόγραμμα είναι εμπλουτισμένο με ειδικά σχεδιασμένες δράσεις όπως, παρουσίαση βίντεο, αφήγηση ιστοριών, παντομίμα, εικαστικούς σχεδιασμούς, θεατρικό παιχνίδι αλλά και φυσική παρουσία εκπαιδευμένου σκύλου, ώστε όλα αυτά μαζί σε συνεργασία να κάνουν πράξη την ευεργετική αλληλεπίδραση των παιδιών με τα κατοικίδια μέσα από ολοκληρωμένες βιωματικές εμπειρίες. Και φυσικά είναι προγράμματα ανάλογα προσαρμοσμένα στις ανάγκες που παρουσιάζει το κάθε σχολείο ή σε σχέση με συγκεκριμένα περιβαλλοντικά προγράμματα που αναλαμβάνει.

Θα θέλαμε ακόμη να προσθέσουμε πως οι υπεύθυνοι των προγραμμάτων ζωοφιλικών ενημερώσεων στα σχολεία της ομάδας μας, έχουν όλη τη διάθεση να στηρίξουν όλους εκείνους τους εκπαιδευτικούς που θα αποφασίσουν να αναλάβουν εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν τη συμβίωσή των παιδιών με τα ζώα, αλλά και να ενημερώσουν τους γονείς μέσα από τη διανομή έντυπου υλικού ή ακόμη και με σεμινάρια ζωοφιλίας.

 

 

Παρά το γεγονός ότι πολύ συχνά μπορεί να ακούσουμε από ορισμένους διευθυντές σχολείων πως μια τέτοια ενημέρωση «τρώει» χρόνο από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων, ευελπιστούμε να γίνει αντιληπτή η σημασία επισκέψεων στα σχολεία και να διευκολυνθεί, από τέτοιες ομάδες ανθρώπων που εθελοντικά παρέχουν πρόσβαση σε χιλιάδες μαθητές στη γνώση.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι μέσα στις εξαιρετικά δύσκολες κοινωνικοπολιτικές και οικονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζει η χώρα μας και όλοι μας ζούμε και βρισκόμενοι μπροστά στον κίνδυνο μιας γενικευμένης παρακμής ηθικών αξιών, οδηγός στην παιδεία θα πρέπει να είναι η δημιουργία υπεύθυνων και ευαισθητοποιημένων πολιτών με ανεπτυγμένα και υγιή αντανακλαστικά απέναντι στη φύση και σε όλα τα έμψυχα όντα, αλλά και η ανάπτυξη σεβασμού σε κάθε μορφή ζωής σε όλον τον πλανήτη.

Με σύνθημα «Όταν μετρούσα τι μπορώ, η Γη δε με χωρούσε», εγκαινιάζουμε μια σχέση ζωής με όλα τα μέλη της ομάδας, με όραμα και στόχο να φέρουμε ζωή σε όλες εκείνες τις κοιμισμένες συνειδήσεις. Προχωράμε να κάνουμε όλων των έμψυχων όντων τις «Ζω.Ε.Σ» πλήρεις συναισθημάτων και ευτυχισμένες».